jun 24 2019
Uit
Iedere editie publiceren wij een column van onze oprichter, ditmaal over ziekenhuis, afspraken en doktersbezoeken.
“Vorige zomer was het te heet, veel heter dan goed voor ons is. Velen van ons hebben na de afgelopen zomer voorzorgs- maatregelen genomen voor de aankomende zomer, anderen weer niet. Wij dus wel! Op een mooie lentedag zaten mijn vrouw en ik in onze achtertuin en bespraken wij onder andere het heerlijke weer onder het genot van een glaasje rosé -waarom ook niet. Hoe lekker het is om nu buiten te zijn en hoe heet het deze zomer weer gaat worden volgens Piet Paulusma.
Met de afgelopen zomer in ons achterhoofd hebben wij direct besloten dat wij een airconditioning moeten aanschaffen, want zo’n gewone plafondventilator doet met 40 graden zon niet veel qua temperatuur of verkoeling. Dus hup de iPhone erbij en de Bol.com app openen, want die leveren snel. Zogezegd zo gedaan dachten wij, dan behalve dat die goedkopere airco’s helemaal geen airco’s zijn maar een soort van ventilator met ingebouwde watertank… nee dat willen wij niet, wij willen een echte airco, zo’n airco waar de ijsberen het nog koud van krijgen. En ja hoor die heeft Bol.com natuurlijk ook, en zelfs binnen 24 uur aan huis geleverd, toppie! 2 dagen later wordt er 1 airco afgeleverd…?… wij hadden er toch 2 besteld?… volgens de chauffeur heeft hij er écht maar 1 bij zich in de bus, nou ja dan maar afwachten. 1 dag later komt de 2e airco binnen, fijn dan hebben wij er één voor de woonkamer en één voor de slaapkamer. Nadat je alles hebt uitgepakt en met enige moeite alles in elkaar hebt gezet kan je wel enig verkoeling gebruiken… pfew… en toen, toen helemaal niets! Melding F0…? dus de handleiding erbij, en wat denk je, de tank met koelvloeistof is lek! Bol gebeld, blijkt via een partner te gaan en niet Bol. Alles retour gezonden en zou direct vervangen worden, anderhalve week later nog niets binnen… Hallo hete slaapkamer, ik wil graag slapen, kan jij de hitte uitdoen…”
Geplaatst inColumn Randy